12 633 12 88

Can-Pack

Redukcja kosztów inwentaryzacji środków trwałych o 40%

Profil klienta

Firma Can-Pack S.A. (wtedy Pol-Am-Pack S.A) powstała w 1989 roku , jako jedna z pierwszych, dużych, produkcyjnych spółek prywatnych w Polsce. Pod obecną nazwą funkcjonuje od 1992 roku. Dzisiaj jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie producentów opakowań w Europie. Specjalizuje się w produkcji opakowań spożywczych i chemicznych, aluminiowych puszek na napoje, puszek konserwowych służących do pakowania artykułów mięsnych i warzywnych, aerozoli, pudełek metalowych oraz wieczek. Wysoką jakość produktów Can-Pack potwierdzają pozytywne audyty zakładów produkcyjnych dokonywane przez takie firmy jak Coca-Cola, Pepsi-Cola, Heineken, Carlsberg, SAB-Miller, InBev i wiele innych. Firma posiada 14 lokalizacji na całym świecie, m.in. zakłady produkcyjne w Brzesku k/ Krakowa.

Potrzeba i zaproponowana koncepcja

Firma Can Pack w związku z dynamicznym wzrostem w ciągu ostatnich lat poszukiwała rozwiązań mogących usprawnić i doprecyzować procesy inwentaryzacji środków trwałych, aby zminimalizować występujące rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym a stanem księgowym środków trwałych. Ponadto, jednym z wymogów wprowadzanych zmian była optymalizacja kosztów procesu inwentaryzacji. Proces ten powinien być zsynchronizowany ze zdalnym systemem ERP (SAP) i działać na bazie danych Oracle 8.0. Kolejnym wymogiem było prowadzanie inwentaryzacji na urządzeniach przenośnych.

    W celu usprawnienia procesu inwentaryzacji doradcy Logisys zaproponowali:
  • oznakowanie środków trwałych, ich składników oraz lokalizacji za pomocą kodów kreskowych
  • utworzenie systemu informatycznego umożliwiającego przechowywanie danych dotyczących lokalizacji poszczególnych środków trwałych oraz stwierdzenie rozbieżności pomiędzy informacjami w systemie a stanem faktycznym

Wdrożenie automatycznej identyfikacji

Sprawność procesów inwentaryzacji została osiągnięta dzięki zastosowaniu odpowiednich urządzeń automatycznej identyfikacji. W procesie inwentaryzacji zastosowano przenośne terminale ze skanerem kodów kreskowych (Unitech PA950), natomiast do drukowania etykiet środków trwałych, składników oraz lokalizacji użyto drukarek (Zebra TLP2824) ze specjalnie dobranymi etykietami. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom drukowanie etykiet środków trwałych możliwe jest tylko przez uprawnione do tego osoby. Typ etykiet został tak dobrany, aby niemożliwe było ich swobodne przeklejanie. Pozwala to zapobiec potencjalnym nadużyciom i zwiększa kontrolę środków trwałych w firmie.

Osiągnięte efekty

  • Przyspieszenie procesu inwentaryzacji o ok 40%
  • Minimalizacja rozbieżności pomiędzy księgową ewidencją środków trwałych a stanem faktycznym
  • Redukcja o ok. 90% liczby błędów ludzkich popełnianych w trakcie spisów z natury
  • Uproszczenie procedur związanych z przekazywaniem środków trwałych

[© Logisys; zdjęcie © Can-Pack]

Newsletter Logisys

Zostaw emial...

Zamknij   X