Grupa Kapitałowa Iglotex to zdywersyfikowana i zintegrowana pionowo grupa dystrybucyjno – produkcyjna
Firma działa na polskim rynku detalicznym i gastronomicznym ponad 30 lat
Lider na rynku żywności mrożonej w Polsce
W ofercie znajdują się produkty mrożone, chłodzone i suche
Zakres projektu
Identyfikacja sieci dystrybucji wraz z roadmapą dotarcia do jej docelowego kształtu
Audyt obecnej sieci dystrybucji (quick check) + opracowanie listy quick wins według obszarów występowania problemów
Opracowanie alternatywnych konfiguracji sieci dystrybucji wraz z planem wprowadzenia zmian – poprzez użycie programu SkyLogic, na podstawie matematycznego modelu symulacyjnego i analiz
Przeprowadzenie analizy benchmarketingowej oraz wyliczenie ROI wg alternatyw
Symulacja i optymalizacja tras i pojazdów dla istniejącej sieci dystrybucji
Osiągnięte efekty
Wyznaczenie optymalnej liczby miejsc rozjazdu pojazdów
Wyznaczenie optymalnej liczby magazynów centralnych
Wprowadzenie zmian wynikających ze strategii nowej sieci dystrybucji umożliwia osiągnięcie następujących efektów:
obniżenie udziału kosztów magazynowania o 46,2%,
obniżenie udziału kosztów transportu o 21,7%,
zmniejszenie średniego stanu zapasów do 14 dni sprzedaży,
spełnienie wszystkich wymagań dotyczących poziomu serwisu dla poszczególnych kanałów dystrybucji, co prowadzi do wyższej elastyczności ekspansji,
wykorzystanie potencjału synergii pomiędzy siecią pionu produkcji a pionu dystrybucji – produkcja wsparta przez dystrybucję poprzez przejęcie części zadań,
umożliwienie realizacji planów rozwojowych do 2018 roku.