12 633 12 88

Merlin.pl

Wzrost wydajności procesów pakowania i wysyłki o 100%

Profil i potrzeba klienta

Merlin.pl to największy i jeden z najdłużej działających sklepów internetowych w Polsce. W swoim „Sklepie z wyobraźnią” oferuje nie tylko ogromną ilość pozycji książkowych, ale także filmy, płyty, gry, zabawki, mp3 oraz sprzęt elektroniczny. Miesięczne zamówienia realizowane w Merlin.pl sięgają kilkuset tysięcy produktów, a w szczycie realizowanych jest blisko 10 tysięcy wysyłek na dobę z 30 tysiącami produktów.

Merlin.pl, chcąc przygotować się na okres najbardziej intensywnej sprzedaży (wrzesień, październik, listopad i grudzień), postanowił usprawnić proces pakowania i wysyłki produktów. Uznano to za punkt krytyczny, ponieważ prognozy dotyczące obciążenia sprzedażowego księgarni przewidywały wzrost zamówień ponad 50% w stosunku do roku poprzedniego.

Klucz do wydajności – usprawnienie procesów

W celu podniesienia efektywności procesów pakowania i wysyłki doradcy Logisys po testach i analizie kilku rozwiązań zaproponowali wykorzystanie kiosków multimedialnych, dzięki którym można wykonać wszystkie operacje na stanowiskach pracy. Każde zlecenie wysyłkowe ma nadrukowany kod kreskowy, co umożliwia zachowanie porządku na stanowiskach pakowania, a także automatyzuje wydruk oraz przepływ informacji pomiędzy stanowiskiem pakowania i systemem nadrzędnym.

Osiągnięte efekty:

  • Przyspieszenie procesu pakowania przesyłki o 100%, rezygnacja z ręcznego znakowania przesyłek - informacje są teraz automatycznie drukowane na jednolitej etykiecie
  • Zwiększona kontrola nad procesem - ruchy paczek są odnotowywane w systemie, co powoduje szybkie wykrywanie nieprawidłowości oraz identyfikację stanu i położenia paczki w procesie pakowania
  • Zmniejszenie liczby błędów w procesie pakowania
  • Większe uporządkowanie pracy i przyśpieszenie procesu wydawania do firmy kurierskiej (skanowanie kodów kreskowych z etykiet drukowanych na stanowiskach pakowania powoduje automatyczne oznaczenie przesyłki w systemie nadrzędnym jako wychodzącej i przekazanej kurierowi)
  • Elastyczność organizacyjna pozwalająca na rozwój zarówno w poziomie jak i w pionie (możliwość dokupienia kolejnych urządzeń i przeniesienia oprogramowania na nowe, silniejsze jednostki skanujące)

Rozwiązanie dostarczone przez Logisys pozwoliło płynnie obsłużyć zwiększony ruch w magazynie związany z gwałtownym wzrostem sprzedaży. Elastyczność rozwiązania umożliwia spokojne planowanie kolejnych wzrostów sprzedaży.

[© Logisys; zdjęcie magazynu Merlin.pl S.A, wymienione marki urządzeń są markami będącymi własnością swoich producentów]

Newsletter Logisys

Zostaw emial...

Zamknij   X