Szybka interwencja i rozwiązanie problemu wysyłek w szczycie zamówień
SCOT sp. z o.o. jest niezależnym dystrybutorem materiałów eksploatacyjnych oraz urządzeń drukujących. Jest jedną z trzech największych firm tej branży w Polsce i zatrudnia 65 osób. Firma działa od 1998 roku i oferuje swoim partnerom urządzenia drukujące: kopiarki, drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, faksy oraz produkty IT i biurowe.
Firma SCOT zwróciła się do Logisys ponieważ potrzebowała rozwiązania problemu komasacji w magazynie. W okresie największego ruchu brakowało miejsca na pakowanie towaru oraz na odstawianie przygotowanych przesyłek. Paczki przeszkadzały w swobodnym przemieszczaniu się pracowników magazynu. Strefa pakowania i przygotowania przesyłek w magazynie zajmowała około 20 m2.
Największy problem pojawił się w szczycie sprzedażowym i znacząco opóźniał proces wysyłek towarów z magazynu.
Logisys zaproponował nowy sposób rozmieszczenia infrastruktury w miejscu przygotowania towaru do wysyłki pozwalający uzyskać dodatkowe miejsca kompletacyjne. Osiągnięto to między innymi dzięki innemu ustawieniu stołów.
Ponadto konsultanci Logisys doradzili zakup rollkontenerów w celu usprawnienia przepływu towarowego oraz poprawy organizacji pracy.
Ad hoc management oraz inne formy zarządzania projektami w logistyce są elementami kompleksowej oferty doradczej i wdrożeniowej Chaingers, właściciela marki Logisys.
[© Logisys; zdjęcie © Scot]