Cheman usprawnia zarządzanie logistyką
Profil klienta

Cheman S.A. jest polskim dystrybutorem surowców chemicznych i odczynników. Współpracuje z ponad 1700 partnerami handlowymi dostarczając m.in. produkty do chemii gospodarczej, kosmetycznej i farmaceutycznej, w tym chemikalia stałe i płynne, organiczne i nieorganiczne, kwasy, zasady i rozpuszczalniki. Od ponad 10 lat działa w oparciu o system ISO. Prowadzi sprzedaż stałą, a także oferuje usługę konfekcjonowania oraz produkcji nietypowych stężeń. Cheman dostarcza produkty współpracując z wyspecjalizowanym firmami transportowymi, a także oferuje klientom usługę logistyczną VMI polegającą na utrzymywaniu minimalnego zapasu towaru potrzebnego do produkcji.
Potrzeba
- Przegląd i ocena potencjału logistycznego oraz weryfikacja planów usprawnienia magazynowania i dostawy produktów
- Rekomendacje w zakresie poprawy obrotu opakowaniami zwrotnymi, przepływu informacji i dokumentów oraz współpracy działu sprzedaży i działu logistyki
- Weryfikacja zasad rozliczeń z operatorem logistycznym
Rozwiązanie Logisys

- Zmiana magazynu na obiekt o lepszym standardzie znajdujący się poza granicami Warszawy
- Zmiana zasad obrotu opakowaniami zwrotnymi, struktury opakowań, zmniejszenie liczby rodzajów wykorzystywanych opakowań
- Zmiana podziału ról i zadań w dziale logistyki oraz wprowadzenie wskaźników logistycznych w celu stałego, bieżącego monitorowania efektywności działu logistyki
- Przygotowanie zapytania i przeprowadzenie postępowania ofertowego dotyczącego obsługi logistycznej obrotu towarami chemicznymi (w tym towarami niebezpiecznymi
- Rekomendacje zmian w systemie informatycznym obsługującym logistykę firmy Cheman
- Wprowadzenie nowych zasad monitorowania i rozpatrywania reklamacji klientów
- Wprowadzenie bardziej przejrzystych zasad rozliczeń
z operatorem logistycznym
Osiągnięte efekty
- Podniesienie jakości obsługi logistycznej: ograniczenie liczby błędów podczas wydań o 30%, szybsza realizacja zleceń
- Przejrzyste raportowanie kosztów i operacji logistycznych
- Zwiększenie rotacji opakowań zwrotnych
-
- Odciążenie kierownika działu logistyki poprzez delegację części obowiązków na pozostałych pracowników
- Wprowadzenie nowych zasad obsługi reklamacji: monitorowanie rzeczywistego poziomu
reklamacji i kosztu ich obsługi – oczekiwany dwukrotny spadek liczby reklamacji
[© Logisys; zdjęcie ©Cheman]