Jeden z naszych kluczowych klientów, spółka Tim SA (czołowy dystrybutor z branży elektrotechnicznej) jest doskonałym przykładem tego, jak można zaplanować zmianę w logistyce, aby móc ja wykorzystać strategicznie do rozwoju biznesu i budowania przewagi konkurencyjnej. W 2013 spółka postanowiła mocno zmienić politykę sprzedażową, uruchamiając kanał e-commerce i ograniczając dotychczasowy kanał tradycyjny. Konsekwencją logistyczną było skrócenie łańcucha dostaw, poprzez zamknięcie oddziałów i przekształcenie ich w biura handlowe, na rzecz transformacji magazynu centralnego w centrum logistyczne działające w dużej mierze w oparciu o rozwiązania zautomatyzowane. W związku z tym, powierzono nam zaprojektowanie spójnej koncepcji logistycznej dla planowanej rozbudowy magazynu o powierzchni 30 tys. mkw u budżecie inwestycyjnym wynoszącym 7,5 mln EUR, wraz z oszacowaniem kosztów i ROI. Kluczowe było uwzględnienie etapowości uruchamiania nowego obiektu, tak, aby było to spójne z planami sprzedaży i marketingu oraz aby umożliwić bieżącą obsługę zleceń („operacja na bijącym sercu”). W efekcie, rozwój logistyki doprowadził klienta do utworzenia spółki córki 3LP, która świadczy usługi operatora logistycznego.
Sukces Timu stanowi doskonałe potwierdzenie na to, że logistykę można wykorzystywać jako strategiczne narzędzie do konkurowania na rynku. Dlatego też, we współpracy z wydawnictwem Forum Media Polska, pod banderą organizowanych przez nich cyklicznie Profesjonalnych Warsztatów Magazynowych, 26 października br. zorganizowaliśmy wydarzenie otwarte, podczas którego staraliśmy się pokazać, w jak wyglądał w Timie proces podejmowania decyzji o zmianie, jakie czynniki trzeba było uwzględnić, projektując rozwiązanie i z jakimi wyzwaniami przyszło nam się zmierzyć. Kluczowym elementem spotkania była wycieczka po obiekcie 3LP, podczas której uczestnicy mieli okazję zobaczyć efekty przedsięwzięcia i na bieżąco zadawać pytania.
Dziękujemy wszystkim, których mieliśmy okazję spotkać na wydarzeniu. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji na naszym facebooku.
Odpowiedź na pytanie Jak zaprojektować magazyn stanowi core usługi obejmującej masterplan magazynu - jednej z kluczowych usług Chaingers, właściciela marki Logisys.