+48 515 038 568

FixIT

Doradztwo logistyczne: szybkie i skuteczne rozwiązanie problemu Klienta

Profil klienta

FixIT to wyspecjalizowane centrum serwisowe urządzeń IT w Polsce oraz w Europie Centralnej i Wschodniej. FixIT świadczy usługi w imieniu producentów urządzeń lub jako ich lokalny autoryzowany partner. Wśród producentów sprzętu, znajdują się takie marki jak: Logitech, Zebra, D-Link, Mio oraz Computer Associates. Przewaga biznesową FixIT jest sprawne i skuteczne naprawianie sprzętu o wysokiej wartości. Krótki cykl serwisowy zapewniany jest między innymi poprzez korzystanie z usług firm przewozowych zapewniających dostawy sprzętu do i od użytkownika w najkrótszym możliwym czasie.

Potrzeba i zaproponowana koncepcja

W ramach funkcjonującego modelu serwisowego, niezawodny transport urządzeń do i z serwisu stał się bardzo istotnym elementem jakości usług. Wielokrotnie zdarzało się jednak, że warte kilka tysięcy złotych urządzenia dostarczane przez firmy przewozowe były fizycznie uszkodzone, przy czym opakowanie zewnętrzne pozostawało nienaruszone. FixIT podejrzewał, że pomimo braku śladów na opakowaniu urządzenia ulegały wstrząsom lub upadkom, które powodowały uszkodzenia delikatnych elementów. FixIT tracił czas na wyjaśnienia i procedury reklamacyjne w firmach przewozowych, a w przypadku nieuznania reklamacji musiał sam ponosić koszty na rzecz właściciela urządzeń. Kluczowym kwestią było wyeliminowanie niewyjaśnionych uszkodzeń drogiego sprzętu (głównie drogich przemysłowych drukarek) podczas transportu przez przewoźników.

Rozwiązanie Logisys

Doradcy Logisys zaproponowali rozwiązanie nie wymagające inwestycji w nowe systemy kontroli transportu. Polegało ono na wprowadzeniu etykiet monitorujących wstrząsy.

Jak to działa?

  • Znaczniki Shockwatch posiadają czujniki wstrząsu
  • Etykieta umieszczana jest na opakowaniu zewnętrznym, dobrze opisana, czytelna dla kuriera, dostawcy / odbiorcy
  • W przypadku wstrząsu lub upadku pudełka znacznik zabarwia się na czerwono, co oznacza że paczka uległa wstrząsowi o sile większej niż dopuszczono
  • Raz zabarwiony znacznik nie powraca do stanu pierwotnego (przed wstrząsem lub upadkiem)
  • Przy każdym przekazaniu paczki odbiorcy sprawdzają stan znaczników, co pozwala stwierdzić czy przesyłka uległa upadkowi lub wstrząsowi oraz wskazać osobę odpowiedzialną

Osiągnięte efekty

  • Natychmiastowy znaczący spadek liczby reklamacji
  • Oszczędności w głównych procesach biznesowych oraz lepsza i szybsza obsługa klientów przez FixIT
  • Minimalizacja ryzyka uszkodzenia sprzętu w trakcie transportu
  • Lepsza pozycja wobec firm przewozowych w przypadku ewentualnych reklamacji

[© Logisys]

Newsletter HUB logistics

Zamknij

Zostaw emial...

Zamknij   X