Optymalna lokalizacja dla sortowni listów i paczek InPost
Profil klienta

InPost jest największym w Polsce niezależnym operatorem pocztowym. Należy do grupy kapitałowej Integer.pl notowanej od 2007 roku na GPW. InPost prowadzi działalność od 2006 roku i od tamtej pory intensywnie rozwija swoją ofertę. Usługi firmy skierowane są zarówno do klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych.
Potrzeba i zaproponowana koncepcja

[zdjęcie sortowni przesyłek © InPost]
InPost potrzebował pomocy w podjęciu optymalnej decyzji dotyczącej wyboru obiektu nowej sortowni. Decyzję należało podjąć w bardzo krótkim czasie (ze względu na bliski termin dostarczenia i montażu sorterów) i przy ograniczonym budżecie.
Dlatego zdecydowano się przeprowadzić warsztaty decyzyjne z udziałem doradców Logisys, które miały na celu:
- wybór najlepszej oferty powierzchni magazynowej
- wstępne rozplanowanie aranżacji sortowni w celu określenia faktycznych potrzeb firmy InPost
Sposób osiągnięcia celów
- Instensywne warsztaty zrealizowane w ciągu zaledwie 5 dni
- Analiza sytuacji i uwarunkowań (termin dostawy sorterów, czas potrzebny na zmiany w układzie hali)
- Stworzenie makiety hali z uwzględnieniem stref, kierunku przepływu procesów, wkomponowanie powierzchni zarezerwowanej dla procesów realizowanych przez podwykonawców
- Analiza ofert dostępnej powierzchni
Osiągnięte efekty
Logisys przedstawił rekomendacje dotyczące optymalnej aranżacji magazynu oraz ranking ofert uszeregowanych ze względu na stopień dopasowania do potrzeb InPost.
Efektem warsztatów było:
- podjęcie szybkiej i dobrej decyzji o wynajmie hali w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego
- wynajęcie powierzchni dopasowanej do specyfiki procesów sortowania przesyłek
- utrzymanie terminów dostaw i uruchomienia sorterów (uniknięcie kosztów opóźnień)
- ograniczenie ryzyka związanego z długookresowym najmem nieoptymalnej hali
[© Logisys]