12 633 12 88

InPost

Optymalna decyzja biznesowa w 5 dni

Profil klienta

InPost jest największym w Polsce niezależnym operatorem pocztowym. Należy do grupy kapitałowej Integer.pl notowanej od 2007 roku na GPW. InPost prowadzi działalność od 2006 roku i od tamtej pory intensywnie rozwija swoją ofertę. Usługi firmy skierowane są zarówno do klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych.

Potrzeba i zaproponowana koncepcja

InPost potrzebował pomocy w podjęciu optymalnej decyzji dotyczącej wyboru obiektu nowej sortowni. Decyzję należało podjąć w bardzo krótkim czasie (ze względu na bliski termin dostarczenia i montażu sorterów) i przy ograniczonym budżecie.

    Dlatego zdecydowano się przeprowadzić warsztaty decyzyjne z udziałem doradców Logisys, które miały na celu:
  • wybór najlepszej oferty powierzchni magazynowej
  • wstępne rozplanowanie aranżacji sortowni w celu określenia faktycznych potrzeb firmy InPost

Sposób osiągnięcia celów

  • Instensywne warsztaty zrealizowane w ciągu zaledwie 5 dni
  • Analiza sytuacji i uwarunkowań (termin dostawy sorterów, czas potrzebny na zmiany w układzie hali)
  • Stworzenie makiety hali z uwzględnieniem stref, kierunku przepływu procesów, wkomponowanie powierzchni zarezerwowanej dla procesów realizowanych przez podwykonawców
  • Analiza ofert, dostępnej powierzchni

Osiągnięte efekty

Logisys przedstawił rekomendacje dotyczące optymalnej aranżacji magazynu oraz ranking ofert uszeregowanych ze względu na stopień dopasowania do potrzeb InPost.

    Efektem warsztatów było:
  • podjęcie szybkiej i dobrej decyzji o wynajmie hali w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego
  • wynajęcie powierzchni dopasowanej do specyfiki procesów sortowania przesyłek
  • utrzymanie terminów dostaw i uruchomienia sorterów (uniknięcie kosztów opóźnień)
  • ograniczenie ryzyka związanego z długookresowym najmem nieoptymalnej hali

[© Logisys; zdjęcie sortowni przesyłek © InPost]

Newsletter HUB logistics

Zamknij

Zostaw emial...

Zamknij   X