Wzrost wydajności procesów pakowania i wysyłki o 100%
Merlin.pl to największy i jeden z najdłużej działających sklepów internetowych w Polsce. W swoim „Sklepie z wyobraźnią” oferuje nie tylko ogromną ilość pozycji książkowych, ale także filmy, płyty, gry, zabawki, mp3 oraz sprzęt elektroniczny. Miesięczne zamówienia realizowane w Merlin.pl sięgają kilkuset tysięcy produktów, a w szczycie realizowanych jest blisko 10 tysięcy wysyłek na dobę z 30 tysiącami produktów.
Merlin.pl, chcąc przygotować się na okres najbardziej intensywnej sprzedaży (wrzesień, październik, listopad i grudzień), postanowił usprawnić proces pakowania i wysyłki produktów. Uznano to za punkt krytyczny, ponieważ prognozy dotyczące obciążenia sprzedażowego księgarni przewidywały wzrost zamówień ponad 50% w stosunku do roku poprzedniego.
W celu podniesienia efektywności procesów pakowania i wysyłki doradcy Logisys po testach i analizie kilku rozwiązań zaproponowali wykorzystanie kiosków multimedialnych, dzięki którym można wykonać wszystkie operacje na stanowiskach pracy. Każde zlecenie wysyłkowe ma nadrukowany kod kreskowy, co umożliwia zachowanie porządku na stanowiskach pakowania, a także automatyzuje wydruk oraz przepływ informacji pomiędzy stanowiskiem pakowania i systemem nadrzędnym.
Rozwiązanie dostarczone przez Logisys pozwoliło płynnie obsłużyć zwiększony ruch w magazynie związany z gwałtownym wzrostem sprzedaży. Elastyczność rozwiązania umożliwia spokojne planowanie kolejnych wzrostów sprzedaży.
[© Logisys; zdjęcie magazynu Merlin.pl S.A, wymienione marki urządzeń są markami będącymi własnością swoich producentów]