Zwiększenie skuteczności obsługi klientów w szczycie zamówień
Profil klienta

Firma Tajmax powstała w 1990 roku. Należy do Grupy PARTNER AGD RTV – ogólnopolskiej sieci sklepów oferujących szeroki wybór markowych artykułów gospodarstwa domowego oraz elektroniki użytkowej. Obecnie w obrębie Grupy PARTNER AGD RTV działa 350 sklepów.
Tajmax zatrudnia około 350 pracowników. Spółka korzysta z 4 kanałów dystrybucji: sprzedaży hurtowej, sprzedaży detalicznej, sprzedaży przez internet oraz franczyzy. Tajmax obsługuje prawie 30 punktów handlowych w 16 miastach Małopolski oraz województwie podkarpackim i świętokrzyskim.
Potrzeba klienta

Tajmax zlecił Logisys:
- uszczegółowienie rekomendacji powstałych w wyniku audytu logistycznego magazynu
- doradztwo w doborze infrastruktury magazynowej
- przygotowanie firmy do automatyzacji procesów magazynowych
Zaproponowana koncepcja
Logisys przygotował szczegółowe rozwiązania dotyczące reorganizacji magazynu:
- geografia magazynu głównego
- szczegółowe przeprojektowanie i opisanie optymalnych procesów magazynowych
- usprawnienia związane z obiegiem informacji i delegowaniem zadań
- rekomendacje i dobór infrastruktury magazynowej
- nadzór nad wdrożeniem zmian i uruchomieniem magazynu w nowej konfiguracji
Osiągnięte efekty
W wyniku reorganizacji głównego magazynu i zmian zarekomendowanych przez Logisys firma Tajmax osiągnęła wymierne efekty:
- zwiększenie wydajności pracowników magazynu w ciągu 1 miesiąca od wdrożenia zmian
- ograniczenie transportów międzymagazynowych
- skrócenie czasu przygotowania wysyłki
- przygotowanie procesów magazynowych do wprowadzenia elektronicznego obiegu dokumentów związanych z systemem CDN XL oraz systemu kodów kreskowych
- zwiększenie poziomu motywacji pracowników magazynu dzięki wprowadzeniu rejestracji wydajności poszczególnych operacji magazynowych
Powyższe efekty pozwoliły w krótkim czasie znacząco zmniejszyć koszty logistyki magazynowej.
[© Logisys; zdjęcie - salon sprzedażowy © Partner RTV AGD]