Automatyzacja procesów magazynowych w nowym centrum dystrybucyjnym firmy Żabka Polska
Żabka Polska od 1998 roku do roku 2010 otworzyła ponad 2500 sklepów Żabka i Fresh Market. Oferta punktów handlowych obejmuje podstawowe produkty FMCG, a dodatkowo świeże owoce i warzywa, kawę na wynos oraz ciasto i wędliny.
Żabka Polska planuje w ciągu kliku następnych lat rozwój i otwarcie kolejnych sklepów pod marką Żabka i pod marką Fresh Market co oznacza zwiększenie obrotów w centrach logistycznych firmy. Aby sprostać ambitnym planom rozwoju sieci dystrybucji, firma Żabka Polska postanowiła zwiększyć efektywność logistyki.
Logistyka Żabki opiera się na dwóch centrach dystrybucyjnych. Specyfiką dystrybucji jest to, że do zdecydowanej większości sklepów można dotrzeć jedynie samochodem o ładowności do 3,5 tony.
[zdjęcie produktów oferowanych przez ©Żabka Polska]
Żabka Polska zleciła doradcom Logisys stworzenie koncepcji automatyzacji procesów przyjęcia do magazynu, kompletacji zleceń oraz wsparcie przy doborze sprzętu do automatycznej identyfikacji, a także określenie wymagań dla dostawcy oprogramowania.
Zaproponowane przez Logisys rozwiązanie zawierało wytyczne dotyczące oznakowania magazynu i jednostek logistycznych, organizacji przyjęć i kompletacji towaru, jak również wsparcie w doborze urządzeń wykorzystywanych przy obsłudze automatyzacji procesów oraz określenie wytycznych odnośnie nowych aplikacji mobilnych w systemie Qguar (system dotychczas używany przez Żabka Polska). Doradcy Logisys współpracowali z firmą Quantum, dostawcą systemu Qguar.
W rezultacie umożliwiło to szybszą reakcję na potrzeby klientów oraz sprawniejszą i dokładniejszą obsługę zamówień.
Projekt aplikacji mobilnej na terminale opracowano z myślą o wydajności pracowników. Określone w nim wymagania zostały przekazane do realizacji firmie Quantum S.A (wdrożeniowiec systemu Qguar).
[© Logisys]