+48 515 038 568

Żabka - optymalizacja sieci dystrybucji

Optymalizacja i strategia rozwoju sieci dystrybucji

Profil klienta

Żabka Polska od 1998 roku do 2010 roku otworzyła ponad 2500 sklepów Żabka i około 50 sklepów Fresh Market. Oferta punktów handlowych obejmuje podstawowe produkty FMCG (Żabka), a dodatkowo świeże owoce i warzywa, kawę na wynos oraz ciasto i wędliny (FreshMarket).

Żabka Polska planuje w ciągu kliku następnych lat rozwój i otwarcie kolejnych sklepów pod marką Żabka i pod marką Fresh Market, co oznacza zwiększenie obrotów w centrach logistycznych firmy. Aby sprostać ambitnym planom rozwoju sieci dystrybucji, firma Żabka Polska postanowiła zwiększyć efektywność logistyki.

Logistyka Żabki opiera się na dwóch centrach dystrybucyjnych. Specyfiką dystrybucji jest to, że do zdecydowanej większości sklepów można dotrzeć jedynie samochodem o ładowności do 3,5 tony.

Potrzeba i zaproponowana koncepcja

[© Logisys; przykładowe centrum logistyczne]

Opracowując plany rozwoju Żabka Polska SA chciała wstępnie zaprojektować docelową sieć dystrybucji z uwzględnieniem stanu obecnego. Konieczne było stworzenie dokumentu zawierającego wytyczne określające decyzje i czynności niezbędne do podjęcia w procesie rozwoju sieci dystrybucji oraz wskazujące optymalną kolejność działań.

    Zaproponowane przez Logisys rozwiązanie obejmowało:
  • projekt modelu dystrybucji (sposób realizacji wysyłki do sklepów, określenie osób fizycznie realizujacych elementy dystrybucji i biorących odpowiedzialność za poszczególne części sieci)
  • docelowe lokalizacje centrów dystrybucyjnych
  • określenie liczby centrów dystrybucyjnych
  • kolejność włączania centrów dystrybucyjnych do sieci dystrybucji
  • analizę planów rozwojowych sieci sklepów

Osiągnięte efekty

W ramach projektu wykonywanego dla Żabka Polska zostały przeprowadzone badania, między innymi:

  • analiza istniejącego systemu logistycznego, w tym sieci dystrybucji
  • analiza i kalkulacja obecnych kosztów transportu i dystrybucji
  • analiza i prognoza przepływów towarowych
  • analiza ryzyka biznesowego i logistycznego
  • Projekt sieci dystrybucji odpowiadający planom rozwoju sieci sklepów
  • Wykazanie potencjałów oszczędnościowych w obecnej sieci dystrybucji
  • Identyfikacja ryzyka i rekomendacje dotyczące rozwoju sieci dystrybucji
  • Ustalenie kolejności i priorytetów rozwoju sieci dystrybucji, przy uwzględnieniu obecnych zasobów i rozwiązań

Sieć dystrybucji jest jednym z kluczowych obszarów kompetencji oraz Chaingers, właściciela marki Logisys.

[© Logisys]

Newsletter HUB logistics

Zamknij

Zostaw emial...

Zamknij   X